A greși la matematică este un lucru bun
De prea multe ori, matematica este văzută ca un o materie la care se dă un răspuns corect sau greșit. Și, deși este adevărat din punct de vedere tehnic (dorim ca ai noștri copii să înțeleagă conceptele matematice și să poată rezolva corect problemele), crearea acestui tip de mentalitate poate determina copiii să simtă frustrare și sa aibă sentimentul unui eșec atunci când fac o greșeală. Cu toate acestea, realitatea este că greșelile fac parte din procesul de învățare și ar trebui să învățăm și să încurajăm copiii (și pe noi înșine!) să vadă greșelile ca pe o oportunitate de creștere și de înțelegere mai profundă.
Și, deși este necesar să facem greșeli (acest lucru ne dezvolta tuturor gândirea), elevii preferă deseori să lase o problemă nerezolvată doar ca să nu greșească.
Dar, cercetările din domeniul neuro-științelor arată că învățarea profundă și conexiunile neuronale puternice se formează din greșeli făcute în sarcini dificile, mai degrabă decât un succes constant în sarcini ușoare.
Așadar, la matematică, încurajați acest tip de conștientizare a greșelilor și ajutați copiii să învețe că greșelile sunt oportunități de creștere! (citește și despre mentalitatea de creștere).
A face o greșeală arată că au încercat
Nimic nu este mai frustrant că un copil care lasă o problema nerezolvată și spune „Dar nu am știut cum să o fac”. Nu va învăța niciodată până nu încearcă. Mulți dintre cei mai mari inventatori ai lumii au avut parte de eșec înainte de a gusta succesul. Dar succesul lor nu ar fi venit dacă ar fi spus „Dar nu știu cum!”
Este un antrenament pentru creier
Creierul este ca un mușchi care trebuie folosit pentru a fi întărit. Lupta cu probleme provocatoare este o muncă importantă pentru creierul lor.
Îi face stăpâni pe ceea ce învață
Deși mulți elevi văd rolul profesorului de la clasă că fiind cel de lector, adevărul este că elevii vor învăța și își vor aminti mai bine dacă își vor însuși învățarea și vor descoperi ei singuri soluția. Când elevii reușesc să își recunoască greșeala și apoi își dau seama cum se rezolva problema, înțeleg mult mai bine și nu se bazează pe profesor pentru a le oferi răspunsul.
Le arată ce nu funcționează
Înțelegerea a ceea ce nu funcționează este la fel de important în procesul de învățare ca și cunoașterea metodei de rezolvare sau găsirea soluției corecte. După cum a spus Thomas Edison „Rezultatele negative sunt exact ceea ce îmi doresc. Sunt la fel de valoroase pentru mine ca rezultatele pozitive. Nu pot găsi niciodată ce funcționează până nu găsesc ce nu funcționează”.
S-ar putea să observe un model pe care nu l-ar fi văzut altfel
Uneori, încercarea unei metode ineficiente în rezolvarea unei probleme duce la alte idei și variante, care nu ar fi existat altfel. Doar pentru că nu au găsit răspunsul corect la o problemă, nu înseamnă că nu pot învăța un alt concept important din matematică.
Să înțeleagă și să explice problema
Când au petrecut timp rezolvând o problemă provocatoare, dar nu au găsit încă soluția, copiii pot explică ce îi întreabă problema și de ce nu a funcționat ceea ce au încercat. Poate că soluția lor este greșită pentru că nu au înțeles corect întrebarea în primul rând. Este o învățare valoroasă în matematică.
Să înțeleagă DE CE o metodă nu a funcționat îi poate îndrepta către soluția corectă
Acest lucru ne întoarce la prima idee din acest articol: nu vor rezolva niciodată problema dacă nu încearcă niciodată. Poate greșește prima (sau a zecea) oară, dar a înțelege ce au greșit îi poate îndrepta către soluția corectă, astfel încât să poată rezolva problema în cele din urmă.
Greșelile fac ca momentul în care găsesc rezolvarea să fie mult mai dulce
Dacă tot ceea ce fac copiii este să rezolve probleme de matematică ușoare și nu greșesc niciodată, nu vor simți nicio realizare. Dar ce victorie și mândrie vor simți atunci când în urma a 10 răspunsuri greșite vor găsi în cele din urmă soluția!
În timp ce greșelile sunt o parte bună și sănătoasă a învățării matematicii, acest lucru este adevărat cu privire la greșelile din toate aspectele vieții noastre.
Tu ce crezi? Ai tendința să vezi greșelile că pe un semn al eșecului sau că pe o oportunitate de a învăța ceva? Ce fel de mesaj dorești să transmiți copiilor tăi?
Sursa www.mathgeekmama.com