Cum se poate face predarea online a matematicii să fie atractivă
Predarea științelor și a matematicii este distractivă datorită zâmbetelor pe care le provoacă, sau a dezordinii pe care o provoacă experimentarea lor. Și a momentelor „Aha!” atunci când elevii fac un experiment sau prima disecție. Sau când rezolvă acea ecuație dificilă la algebră. Dar cum îi mențineți motivați pe elevi in sistemul de predare online? Sau dacă jumătate dintre elevii învață de acasă într-un model de predare hibrid?
Ideile prezentate aici pot fi adaptate pentru multe săli de clasă primare sau gimnaziale, pentru toate scenariile în care se poate desfășura actul predării: sistem online și sistem hibrid.
Realizați experimente simple și proiecte la matematică pentru învățarea la distanță
Concentrați-vă asupra lucrurilor care pot fi comunicate cu ușurință și care nu au nevoie de multe materiale. Pot elevii să calculeze volumul măsurând cutii de cereale? Sau pot crește mucegaiul într-o pungă Ziploc cu alimente din frigider? Ce spuneți de măsurarea și reprezentarea grafică a dimensiunilor piciorului sau a mâinilor?
„Care sunt suprafețele a trei obiecte din dormitorul tău? Ce plante și animale poți înregistra în cartierul tău pe aplicația iNaturalist ?”
Folosiți Flipgrid pentru a partaja videoclipuri sau creați un Padlet pentru ca elevii să își împărtășească munca. Aplicațiile precum Notability, care sunt disponibile pentru iPhone-uri și iPad-uri și dispozitive Android , permit elevilor să deschidă documente, să înregistreze date și să partajeze documente de pe mai multe platforme de învățare.
Simulări și jocuri
Multe concepte științifice și matematice pot fi simulate sau recreate folosind aplicații sau site-uri web. Exista site-urile gratuite ca: PhET ( simulări științifice și matematice), Legends of Learning (o platformă de jocuri științifice și matematice) și Tuva Labs (seturi de date reale pe care elevii le manipulează pentru proiecte la matematică sau științe). Aplicațiile gratuite precum Solar System Scope , Merlin Bird ID și Geometry Pad, care sunt disponibile pentru iPad-uri și dispozitive Android, le permit elevilor să exploreze conținut științific și matematic pe tablete.
Conectați-vă online cu experți
National Geographic Explorer Classroom oferă întâlniri live săptămânale cu oameni de știință, exploratori și astronauți, unde elevii pot pune întrebări în direct, în timp ce urmăresc fiecare prezentare. Profesorii pot partaja aceste întâlniri cu elevii care învață de acasă. The Cincinnati Zoo postează videoclipuri cu îngrijitorii de la zoo care interacționează cu animalele și răspund la întrebările telespectatorilor. NASA Live postează videoclipuri cu tot felul de evenimente spațiale interesante.
Amestecați conținut online cu propriile videoclipuri și idei
Videoclipurile despre matematică și științe ale celor de Khan Academy , Edpuzzle și Nearpod încurajează elevii să se gândească la conținut. Multe dintre acestea includ propriile evaluări și alte forme de feedback. Dar nu vă bazați prea mult numai pe aceste materiale. Elevii încă mai trebuie să vă vadă fața și să vă audă vocea atunci când învață de la distanță.
Luați în considerare crearea propriilor videoclipuri si postați-le pe YouTube sau Flipgrid. Includeți un link unde copiii să poată comenta videoclipul dvs. sau să răspundă la o întrebare deschisă pe care să o vadă si alții.
Vocea dvs. funcționează în sala de clasă, dar învățarea la distanță necesită un nivel diferit de implicare. Imaginați-vă un elev care stă in fotoliu urmărindu-vă videoclipul. Îl atrage? Își va aminti conținutul? Ce ii va atrage atenția? Asigurați-vă că aduceți idei in discuție la următoarea întâlnire online cu studenții.
Împărțiți munca
Echipa de profesori de matematică poate crea conținut prin împărțirea muncii, fiecare profesor alegând un concept și creând un videoclip și o activitate pentru a fi împărtășite tuturor elevilor de clasa a cincea, de ex. Acest lucru poate economisi timp și le poate permite profesorilor să ofere o lecție excelentă, mai degrabă decât să se grăbească să creeze mai multe lecții într-o săptămână. Această strategie se poate dovedi utilă în special dacă școlile se află într-un model de predare hibrid în care o parte dom elevi vin la școală, dar oferă și conținut elevilor acasă.
Fără îndoiala acesta va fi cel mai ciudat an școlar pe care îl vom parcurge. Flexibilitatea, răbdarea și rezistența vor fi critice.
Sursa – Edutopia
Sursa foto – pch.vector