Dacă un copil nu învață din felul în care îl educăm, atunci îl educăm în felul în care învață


Am renunțat la bănci și am ales să stăm pe saltele și în picioare la flipchart. Ne-am simțit confortabil și relaxați. Copiii au nevoie de mișcare pentru a se desfășura în elementul lor.


Am renunțat să facem calcule matematice (deja stim raționamentul de calcul) și am folosit calculatorul, căci dorim să ne dezvoltăm creativitatea și gândirea și să petrecem mai mult timp pe conținutul unei probleme decât pe calcululele în sine. Copiii sunt creativi, trebuie doar să îi stimulăm.


Am renunțat la formule standard și ne-am provocat să descoperim metode multiple de calcul și rezvolvare. Copiii adoră provocările.



Să ne împrietenim cu matematica

Am renunțat la exerciții și probleme fără conținut și aplicabilitate și ne-am propus să facem proiecte în care matematica este un instrument de rezolvare și nu o materie în sine care se învață prin memorare și repeție. Vom folosi matematica în proiecte in care vom fi astronauti, meteorologi, arhitecți, bucătari, economiști. Copiii înțeleg ușor dacă văd aplicabilitatea a ceea învață.


Ne-am jucat cu cifrele, am învățat despre istoria numerelor și simbolurilor lor, despre semnificațiile primelor operațiuni matematice, despre șiruri de numere, pătrate magice, am jucat jocuri de strategie matematică și magie numerică, am dezlegat rebusuri matematice și am învățat să codificam și să decodificăm numeric mesaje.


Și cel mai important: nu avem teme! Viața nu înseamnă numai școală și teme!


Am început marea provocare a cursurilor AHA!Mate. Clasa a 4a. Am trăit sentimentul bucuriei, împlinirii, satisfacției de a întâlni copii isteți, creativi, dornici să învețe altfel decât la școală, să iasă din tiparele unui cadru educațional rigid și convențional și să se joace cu scopul de a exersa și progresa.

E o provocare să îți propui să faci copiii să iubească o materie de care le este teamă, sau nu le place, sau nu o înțeleg. Cei care o înțeleg, o iubesc, le place să exerseze, au rezultate bune și performează. Si totuși, nimeni nu se naște cu un soft de “mate” pre-instalat care face diferența între cei care știu și pot și cei care nu înțeleg și nu pot.


Începutul nu a fost deloc ușor, dar copiii sunt mai puțin rigizi la schimbare decât suntem noi, adulții. Căci au fost obisnuiți cu un fel anume de educație. Apoi, am simțit bucuria și dorința lor de a se juca matematic cu cifrele. E drept, urmăm programa școlară, ne pregătim pentru evaluări care …nu știu, sincer, la ce îi ajută. (Mă doare să spun asta, dar asta e adevărul), însă măcar să o facem în stilul nostru, AHA!!


De ce AHA!? Pentru că îmi doresc ca, copiii cu care lucrez să înțeleagă și să îndrăgească matematica, să își permită să greșească și să își dorească să progreseze. Da, să greșească și să își accepte greșeala, căci asta înseamnă că gândesc, sunt creativi și evoluează. Îmi doresc să îi ajut să își dezvolte gândirea și raționamentul, să le placă ceea ce fac, să își dorească mai mult, să devină autodidacți și mai ales încrezători în sine.


Atelier Aha!Mate - Pătratul magic

Până la urmă, e rolul nostru de părinți și educatori să găsim acele instrumente și tehnici care să îi motiveze și să îi stimuleze pe copii, să îi facem să trăiască cât mai mult momente și experiențe AHA! Un copil fericit astăzi va fi un adult de succes mâine.

Contact: 0723 367 936   /   contact@ahaedu.ro   /  Otopeni, ILFOV 75100

  • w-facebook