Contact: 0723 367 937   /   contact@ahaedu.ro   /  Otopeni, ILFOV 75100

  • w-facebook

01

Sunt părinte!

Încă în școala primară (x2)

     Am început școala încrezători că sistemul educațional, asa cum este conceput, cu manuale alternative și programe bine structurate ne vor ajuta să învățam și să progresăm armonios. 

 

     Nu ne-am plâns că manualele nu sunt destul de inteligente, nici că sunt stufoase și greoaie sau, dimpotrivă, prea ușoare, nici că programa se parcurge într-un ritm alert. Am lăsat totul în seama "celor in măsură" să decidă ce e mai bine pentru copiii noștri. 

 

     Într-o seară, undeva dupa orele 9.00 PM, în dorința de a-l ajuta la o problemă „mai grea” de matematică, copilul meu mi-a răspuns obosit și dezamăgit că nu ințelege: „Mami, nu înțeleg problema asta…și mai am încă câteva de rezolvat.. deja sunt obosit! Și, să știi că nu îmi place matematica!”

…și așa au apărut in clasa a III-a primele ezitări, rețineri și reticiențe…

02

Am încercat să ajut.

Însă nici mie, ca părinte, nu mi-a fost ușor!

     Nimic din ce îmi aduceam aminte din timpul școlii nu mă ajuta (sistemele de ecuații se învață mult mai tarziu..iar experiența anterioară de cadrul didactic în învățamantul universitar reprezenta mai degrabă un dezavantaj decât un avantaj) 

Am apelat la doamna învățătoare care m-a făcut să înțeleg că:

  • programa este încărcată și timpul de predare este limitat (si unde mai pui ca vine și iarna ;) din cand in cand)

  • rezultatele obținute la evaluări nu vor îmbunătăți programa școlară adaptând-o nevoilor copiilor și capacităților lor individuale de înțelegere și asimilare

  • copiii sunt diferiți: numeroși în clasă și cu grade diferite de înțelegere

  • începând cu clasele gimnaziale gradul de dificultate crește, la fel cum va creste și presiunea asupra elevilor

  • cine nu se adaptează acum, nu acumulează baza, nu va înțelege și nu putea să facă față stresului și volumului mare de muncă....cu greu se va adopta nivelului gimnazial. 

 

     Așadar, fiecare face ce poate! Ca parinte, pui totul în sarcina învățătorului, ai pretențiile tale formulate sau ascunse față de ce se întamplă la clasă, și așteptările tale față de rezultatele obținute de copil.

 

     Ne place să ne lăudam cu notele și calificativele obținute, fară să știm dacă ele reflectă adevarul grad de înțelegere al copilului. Și dacă mai vrei ca copilul să învețe cu plăcere…deja am întrecut orice măsură. 

03

Temeinic si organizat m-am apucat să învăț...

 

     Așa că, am decis să construiesc pe ceea ce școala ne oferea ca material didactic și..studiu de caz. 

 Temeinic și organizat m-am apucat să învăț și eu:

  • programa scolară (ce anume trebuie să învețe copilul)

  • să folosesc acele metode și tehnici de rezolvare aplicabile claselor primare 

  • și, cel mai greu: să ii explic ce si cum (mi-am dezvoltat "tehnicile de predare de părinte")

  • să îl fac să îi placă, și mai mult, să își dorească să devină autodidact. (asta ca bonus)

  • să se simtă confortabil cu procesul învățării.

 

Am început să rezonez cu ”problema” copilului meu

     Iar eu, ca oricare alt părinte îmi doresc să am:

  • un copil fericit, creativ și încrezator în el și în ceea ce face

  • un copil care greșește, care acceptă greșeala ca etapă în evoluția lui, și care iși dorește să progreseze

  • un copil cu imaginație, creativ, pozitiv, entuziast și autodidact

04

Așa am înțeles că: 

 Copiii au nevoie să primească:

 

  • întrebări clare, ușor de înțeles și răspunsuri scurte, ușor de găsit​

  • „povești” și jocuri care să le capteze atenția și să le dezvolte creativitatea (copiii învată mai ușor din povești și povestiri, depinde de noi cum „îmbrăcăm” lecțiile de școală și de viață)​​

Copiii au nevoie să creadă în:

  • ei și in „soluția lor”​

  • capacitatea lor de înțelegere și în răspunsurile lor​

  • faptul ca sunt apreciați pentru ceea ce încearcă și fac (acesta este un pas al reușitei lor prezente și viitoare)

Copiii au nevoie de Momente AHA!

...și așa s-a născut ideea de ahaedu.ro