Dezvoltarea mentalității potrivite este esențială pentru o viață fericită de succes. Când copiii învață că eforturile depuse și strategiile potrivite îi pot ajuta să se dezvolte, se simt încrezători și încearcă mai mult. Când știu că creierul lor este capabil să crească, sunt mai încrezători, mai rezistenți și nu le este frică să greșească și să eșueze. Asta înseamă mentalitatea deschisă!

Persoanele care au o mentalitate deschisă cred că inteligența poate fi dezvoltată, în timp ce oamenii cu o mentalitate fixă ​​cred că inteligența este o trăsătură fixă.

Persoanele cu o mentalitate fixă, rigidă cred că însușirile lor fundamentale sunt un dat, sunt înnăscute și că inteligența și talentele lor nu pot fi schimbate.

Persoanele cu o mentalitate deschisă  sunt de părere că își pot dezvoltă calitățile prin efort și cred că inteligența se poate îmbunătăți prin exercițiu și studiu.

Se dovedește că elevii care au o mentalitate deschisă se descurcă mai bine la școală. Acest lucru se datorează faptului că elevii cu o mentalitate deschisă abordează școala diferit față de elevii cu o mentalitate fixă. Au obiective diferite.

Principalul obiectiv pentru elevii cu o mentalitate fixă ​​este de a arăta cât de deștepți sunt sau de a ascunde ceea ce nu știu. Acest lucru are sens atunci când crezi că inteligența este ceva ce ai sau nu ai. Vrei să arăți că o ai. Elevii cu o mentalitate fixă ​​vor evita să pună întrebări atunci când nu înțeleg ceva, deoarece vor să păstreze aparențele sau să ascundă faptul că nu știu un anume lucru.

Scopul principal al elevilor cu o mentalitate deschisă este să învețe. Aceștia vor pune întrebări atunci când nu înțeleg ceva, deoarece așa învăța.

Acolo unde veți vedea cu adevărat o diferență între cele doua tipuri de elevii este atunci când aceștia se confruntă cu o provocare. Elevii cu o mentalitate fixă ​​vor renunța, deoarece ei cred ca făcând greșeli înseamnă că nu sunt deștepți, dar elevilor cu o mentalitate deschisă le plac de fapt provocările. Dacă ar ști deja să facă ceva, nu ar avea ocazia să învețe, să își dezvolte inteligența.

Mentalitate deschisă

#copiiiaunevoiedemomenteahe

Ateliere

Se desfășoară în grupuri de 6 – 10 cadre didactice, centre educaționale.

Inițiere

Mentalitate deschisa – ateliere Aha 14

Când elevii simt că aparțin școlii/clasei, ei devin motivați și îmbunătățesc vizibil performanțele școlare. Ajutând copii să aibă o mentalitate deschisă, actul educațional capătă valoare și copii devin implicați și activi.

  • Participanți: 6 – 10 cadre didactice, centre educaționale
  • Durată: 4 h (mai multe pauze)
  • Teme:
    • Ce înseamnă să ai o mentalitate deschisă?
    • Despre mentalitate și performanță
    • Proces vs. Persoană
    • Proces vs. Rezultate
    • Ce înseamă să încurajezi greșelile?
    • Tehnici de evaluare și auto-evaluare
    • Exerciții practice – Simulări

Articole

Află mai multe despre noi prin articole, exemple, recomandări, activități realizate.

Coronavirus… pe înțelesul copiilor

#CopiiiAuNevoieDeMomenteAha AHA! Edu a tradus și adaptat ghidul desenat...

Cum să ne ajutăm copiii să abordeze criza creată de COVID-19

5 Probleme din viața reală legate de Covid-19 Cu...

Cum se poate face ca predarea matematicii sau a științelor, in sistem hibrid, să fie atractivă

Predarea științelor și a matematicii este distractivă datorită zâmbetelor...

Matematica prin momente AHA! – Digi 24

Problemele și formulele de matematică le dau bătăi de...

Cum respectă școala online regulile GDPR?

Începe din nou școala. Urmează luni de zile în...

Cum se întâmplă un moment AHA! la copii?

Este la întâmplare! … în mod normal, însă în...

Ce înseamnă sa fii părinte in 2020 – Radio Romania Actualitati

Christine Demeter invitată la Serviciul de Noapte – Radio...

O altfel de matematică: cu sau fără teme?

Un flash de inspirație poate fi productiv și motivant,...

Ce trebuie să știi despre Coronavirus, pe înțelesul copiilor – Educație privată

Proiectul educațional AHA Edu a tradus și adaptat ghidul desenat...

Matematica 3D – Atelier AHA! Mate – Geometrie

Formele geometrice prind viață cu ajutorul holgoramelor. De la...

Matematica este despre momente AHA!

De trei ani lucrez matematică la atelierele AHA!, cu...

Ministerul Educației trebuie să pună în aplicare legea existentă

Febra Examenelor Naţionale păleşte, deocamdată, în faţa scenariilor sub...

Ce facem când ne e frică? – Atelier AHA! Psiho

La prima întâlnire a atelierului “Ce facem cand ne...

AHA! Psiho în vizită la Liceul Ioan Petruș

În prima săptămână a lunii noiembrie un demo al...

Școala în pijamale

Christine Demeter a răspuns întrebărilor „Cronicarului” despre ce și cum se întâmpla...

Cum ajută modelele vizuale elevii să înțeleagă și să învețe matematica?

Am observat că unii copii înțeleg și învață mult...

Școala și emoțiile de acasă

Școala înseamnă muncă. Și nu se reduce doar la...

Înscrie-te acum și vei primi newsletterul nostru, conținând: articole educaționale, informarții despre programele – evenimentele – campaniile noastre, book review-uri și …multe alte informații Aha! 🙂